Höstturnén bjöd på givande möten
Efter en paus på två kunde vi genomföra Höstturnén och träffa våra kunder ansikte mot ansikte. Vi besökte 13 orter — vi startade den 29.9.2022 i Rovaniemi och avslutade turnén den 8.12.2022 i Helsingfors. På varje evenemang under Höstturnén stod fyra inlägg på programmet:
- aktuell inblick i Hansels verksamhet
- gemensam upphandling som upphandlingsverktyg
- ansvarsfullhet och genomslagskraft i upphandlingar och
- tjänster för utveckling av upphandlingsverksamheten.
Influensa- och coronasmittorna som fortfarande pågick minskade antalet deltagare och tyvärr var det många som avbokade sin medverkan. Antalet anmälningar till evenemangen uppgick till 280 och 195 personer deltog. De närvarande upplevde evenemangen som synnerligen lyckade. Responsen vi fick var god eftersom kunderna bedömde evenemanget med helhetsbetyget 4,5 (1–5). Det fördes livliga diskussioner och mötena ansikte mot ansikte upplevdes viktiga efter en så lång paus.
Målet för Höstturnén var att öka kunskapen om fördelarna med gemensam upphandling, konkurrensutsättnings- och utvecklingstjänsterna, upphandlingarnas genomslagskraft och om Hansels hållbarhetsarbete samt att stärka kännedomen om Hansel.
Orter, tidpunkter och antalet deltagare:
- Rovaniemi 29.9.2022: 9
- Uleåborg 30.9.2022: 28
- Jyväskylä 6.10.2022: 16
- Tammerfors 7.10.2022: 11
- Björneborg 27.10.2022: 7
- Åbo 28.10.2022: 22
- St. Michel 10.11.2022: 5
- Villmanstrand 11.11.2022: 13
- Karleby 16.11.2022: 11
- Vasa 17.11.2022: 8
- Seinäjoki 18.11.2022: 11
- Tavastehus 1.12.2022: 9
- Helsingfors 8.12.2022: 45
Respons från Höstturnén
- ”Tack. Väl organiserad och lämpliga teman, möjligheten till nätverksbildning är alltid ett plus.”
- ”Allt förlöpte väl och det var trevligt att ni kom med för att prata med oss över lunch. Det här är alltid givande stunder när man får analysera upphandlingsfrågor tillsammans.”
- ”Fina inlägg om intressanta ämnen, en angenäm och ledig slutdiskussion. Tack för evenemanget.”
- ”Trevlig, naturlig atmosfär som tog hänsyn till alla deltagare.”
- ”Lyckat och passligt med sakkunskap på plats.”
- ”Jag tycker det var verkligen trevligt och kundvänligt att Hansel tog sig ut i landskapen.”
Intressant för dig
Intressentgrupperna värdesätter Hanselmedarbetarnas kunskaper om juridik och konkurrensutsättning
Hansel följer regelbundet upp kund- och leverantörsnöjdheten.
Nytt IT-system ska minska olycksfall
IT-systemen som räddningsväsendet använder för brandinspektioner uppfyller inte helt behoven och börjar nå slutet på sin livscykel.
Hållbar renlighet
Inom renhållningsbranschen har miljöansvaret redan länge spelat en betydande roll.